به گزارش جلفانیوز، مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد این اداره در حوزه عمران گفت: با توجه به بافت فرسوده و تخریبی بعضی از مدارس شهرستان، نوسازی و احداث مدارس یکی از اولویت های اصلی این اداره بوده که در این راستا با همکاری خیرین، اولیا و برخی نهاد ها و سازمان ها اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

صادقیان افزود: احداث و افتتاح دبیرستان های ارس و حمزه زاده را می توان از جمله این اقدامات برشمرد، هر چند که بخش عمده آن در زمان مدیریت سابق انجام پذیرفته بود.

وی ادامه داد: برای سال آینده ۷ مدرسه نوساز، به بهره برداری خواهند رسید که از این تعداد سه مدرسه در شهرهای سیه رود، هادیشهر و روستای لیوارجان تکمیل شده اند.

صادقیان وجود ۱۴۶ کلاس تخریبی را یکی از چالش های آموزش و پرورش برشمرد و بیان کرد: بهسازی کلاس های مدارس باهنر در هادیشهر و سه مدرسه روستای شجاع در اولویت قرار دارند و بناست تا مهر ۹۸ عملیات بهسازی ۶۵ کلاس به اتمام برسد.

وی خبر از اهدای ۵ مدرسه پیش ساخته توسط خیرین داده و ادامه داد: این مدارس در روستاهای دور افتاده پهناور، میانه کرد احمد، نظر کندی، اروج و نمنق به بهره برداری رسیده اند.

مدیر آموزش و پرورش جلفا با اشاره به هوشمندسازی مدارس گفت: برای هوشمند سازی مدارس از اعتبارات سازمان منطقه آزاد ارس ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده و کلیه مدارس محدوده ارس هوشمند هستند.

وی افزود: در شهر هادیشهر نیز حدود ۳۰ درصد مدارس هوشمند هستند و در هر مدرسه حداقل یک کلاس مجهز به امکانات هوشمند وجود دارد.

صادقیان در ادامه بیان کرد: با همت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مدارس دو ناحیه جلفا و مرند به سیستم گرمایشی و سرمایشی اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به سوالی در باره تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف متعلق به آموزش و پرورش‌گفت: این اراضی قابلیت فروش دارند و مجوز فروش برخی از آن ها نظیر مدرسه سمیه از شورای آموزش و پرورش اخذ شده اما مسئله اصلی این بوده که در سال های گذشته بعد از فروش اراضی، سرمایه در اختیار خزانه کل قرار گرفته و به حساب آموزش و پرورش جلفا واریز نشده است.

صادقیان تصریح کرد: بعد از مطمئن شدن از این مسئله که مبلغ به حساب آموزش وپرورش جلفا واریز خواهد شد اقدام به فروش این زمین ها می کنیم.

 

وی در رابطه با مسئله کمبود معلم گفت: بازنشسته شدن برخی همکاران و تدریس مدیران سبب ایجاد این شائبه بود. اولیا فکر می کنند علت تدریس مدیران و معاونان کمبود معلم است درصورتی که براساس بخشنامه کشوری مدیر و معاونان موظف به تدریس در مدارس هستند.

مدیر آموزش و پرورش جلفا علت دوشیفته شدن مدرسه فردوس شهرک فرهنگیان را کمبود فضای آموزشی برشمرد و گفت: اختلاط دانش آموزان در مدارس مشکل آفرین بود که با رضایت والدین و انجمن اولیا و مربیان دوشیفته شدن این مدرسه تصویب شد.

وی اضافه کرد: با مساعدت والدین مدرسه جدیدی در کنار مدرسه شهرک فرهنگیان افتتاح خواهد شد که با این اقدام مشکل دو شیفته شدن دانش آموزان به کلی حل خواهد شد‌.

صادقیان در پاسخ به انتقاد از عدم وجود رشته های خوب و کاربردی شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش در آموزشگاه های این شهرستان بیان کرد: رشته ها براساس اعلام نیاز دایر می شوند‌.آموزش و پرورش جلفا در حال رایزنی است تا با توجه به وجود پتانسیل های گردشگری و حضور میلیونی گردشگران در این منطقه رشته گردشگری را به رشته های شاخه کاردانش اضافه نماید.

وی ادامه داد: علاوه بر این برای هر رشته که اعلام نیاز شود و از طرف دانش آموزان مورد استقبال قرار گیرد آماده برپایی کلاس ها هستیم.

صادقیان در پایان با اشاره به مدنظر قرار دادن شاخصه شایسته سالاری مدیران برای سال تحصیلی آینده گفت: مدیران موظف به برخورد مناسب با اولیا و تکریم ارباب رجوع هستند. در سال تحصیلی آینده عذر مدیرانی که تکریم ارباب رجوع را رعایت نکنند می خواهیم.